~ Rug Hooking ~ Penny Rugs ~ Cross Stitch ~ Punchneedle ~ Quilting ~ Crochet ~ Needlepoint ~ Vintage Good Life ~

Monday, September 21, 2009

Sunshine, Radios and Fresh Air!

This past Saturday, the DH and I went to Kutztown, PA to attend the bi-annual Radio Show. I have to say, the weather was perfect for anything outdoors, and we enjoyed the event immensely! There were countless beautiful radios both on display and for sale! Some refurbished, and some needing some serious help, but all nice just the same. I like the way the radios look (mostly the wooden ones) and my DH is the one that HAS to make them play again! LOL! The hobby became his passion again about 13 years ago. He spotted a radio on eBay that was the same model as one he remembered playing with at his Grandma's house as a child. Well, he won that auction and when it arrived at the apartment... he had some fixing to do to it! Since then, he has restored over 50 radios. Some we still have, some were gifted to friends and family, and some were sold. Anyways, we did not buy any radios while we were at the show... but I did visit the farmer's market and antiques/flea market areas!



Did not buy a whole lot... but I'm happy with what I came home with! The pumpkins are HUGE and heavy! They are for making some pies. I used to make pumpkin pies with my Grandma when I was a kid. Hopefully I can remember her secret technique, as they were the BEST pies in town! :-) Extra pumpkin will be frozen for future days, as I don't want anybody to be tired of pumpkin pies before Thanksgiving! LOL! The short blue things in the pic are Glass Insulators. These were used in the "Old fashioned" electrical lines that ran along the streets to power peoples homes. I use the term "old fashioned" lightly as some towns still use them today! Anyways, I had received a craft newsletter from Better Homes and Gardens... and they crafted something pretty kewl with these insulators! When I get a few made up, I will post some pics! Wondering what that yellow thing is? It's a yellow watermelon and it is SUPER sweet and tasty! They were handing out samples at the farmer's market, so I just could not pass up trying one! And, lastly is an old bottle. I LOVE GLASS! LOL! This bottle says Kutztown Bottling Co., Kutztown, PA. Yep... HAD to have a souvenir to remember the day!

So, on Friday I just might go back to Kutztown, PA!!! ..... you see, they will be having an Antiques Extravaganza there... and my DH will be busy here at their Fall Swap Meet & Auto Show... Hmmmm... while the cats away, the mice just might play...LOL! *wink*

Tuesday, September 1, 2009

September 1st

Although not the official beginning of Autumn... it is for me! I've been spending lots of time and energy getting my home ready for celebrating my favorite time of year. Ya' know... it's starts with the boring stuff like cleaning windows, blind and curtains and lemon oiling the wood furniture, sparkling up all the glass items that I've collected over the years... Then comes the fun stuff of pulling out the garlands with their autumn leaves and acorns, pumpkins, apples, Halloween cross stitches and pinkeeps and samplers... boxes covered in earthy, warm and worn tones... Oh yah... I've been stitching up a storm in the evenings... Plenty of pics to follow in the days ahead!

The floss has been flowing through the needlepunch too!!! I painted some... then drew up some... then starting punching... wait a minute... can't tell you much about that really... when these pieces are finished they will be traveling to a few homes around the states... ;-)

What I CAN and WILL tell you about is this wonderful hand made in Ohio treasure I found!!!!



Yah... every morning, I sit with my cup of coffee and read blogs... I like to get inspired by reading about how people are using their time... Well, I hafta say that Ann from 1803 Ohio Farm Baskets is using her time fabulously!!! I spied this basket on her blog and decided right at that moment (6:00am, I think?) that I absolutely, positively HAD TO HAVE this in my home! The blue and brown stains, the weave of the reeds, the luscious leather handle... Yup! HAD to get that email off to Ann as fast as I could! And within a couple days it arrived at my doorstep... even more beautiful than it looked in the picture!!! I have it in my living room now awaiting some cornstalks and gourds and pumpkins... but decided I had to share a picture of it with everyone right now! LOL! Seriously, every time I look at I smile... and I admire it quite a few times each day! Thanks so much Ann!

This coming weekend is Labor Day weekend... kinda makes me want to run out and buy some school supplies!!! LOL!

Have a GREAT week! And, take the time to do at least ONE thing each day that makes your heart smile! You won't regret it! :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...